Autobus miejski w encyklopedii
Autobus...miejski ? autobus służący do przewozu dużej liczby osób na stosunkowo krótkich trasach.
Autobusy te muszą mieć szerokie drzwi, możliwie niską podłogę, szerokie i wygodne przejścia między siedzeniami oraz dużo miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących może być niewielka, a siedzenia nie muszą być wygodne. Niezbędne jest tutaj zastosowanie rozbudowanej informacji dla pasażerów: oznaczenie linii, trasa itp. i to zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej.
Ze względu na warunki ruchu miejskiego, w jakich autobusy poruszają się, muszą one odznaczać się dużą zwrotnością i zdolnością do przyspieszenia, natomiast ich prędkość maksymalna nie musi być zbyt duża (chociaż pewne typy autobusów miejskich mają układ napędowy zapewniający prędkość max. ponad 100 km/h i często są stosowane elektroniczne ograniczniki prędkości).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski
Odpowiedzialność w transporcie osobowym
Transport zorganizowanej grupy osób to zawsze nie lada wyzwanie, zarówno dla organizatorów jak i dla firmy transportowej. Oprócz potrzebnych certyfikatów i uprawnień (a tych jest naprawdę sporo) trzeba jeszcze dysponować odpowiednią flotą, aby przewieźć całą grupę.
Przeglądy techniczne i zadbanie o sprawność pojazdów to nie tylko kwestia wymagana przez prawo, ale powinna być też realizowana w ramach uczciwości i moralności. O trzeźwości kierowcy, czy kierowców nie wspomnę, ponieważ to oczywiste.
Autobusy hybrydowe
autobusy są bardzo oszczędne. Pozwala to utrzymanie cen biletów na niskim poziomie, co może tylko zachęcić do podróży taką komunikacją. Oczywiście klimatyzacja i nowoczesny wygląd również ma niemałe znaczenie.
Samochody z tym napędem również zyskują na popularności- nic dziwnego- paliwo jest coraz droższe, a każda możliwość zmniejszenia spalania są warte uwagi. Jednak czy pojazdy z takim napędem zdominują kompletnie rynek motoryzacyjny? Zobaczymy...
Eksport autobusów do Niemiec
Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.
Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.