Jak nadążyć za światem
Taksówki muszą podążać z duchem czasu, już teraz wiele z nich oferuje płatność kartą. Klimatyzacja to już wymóg, a nie dodatkowa wygoda, a darmowe Wi-Fi powoli staje się standardem.
Dodatkowo kierowcy powinni posługiwać się jeżykiem angielskim lub niemieckim, aby nie mieć problemów z obsłużeniem zagranicznych klientów, którzy ostatnio coraz częściej zaglądają do naszego kraju. Takie niuanse potrafią zdeterminować rynkową pozycję firmy taksówkarskiej i od nich zależeć mogą jej dochody i ilość klientów.
Koszy i ich przyczyna
Ceny taksówek potrafią skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta do skorzystania z takich usług, dlatego wiele firm taksówkarskich nie podaje tych cen jawnie i rzadko na ich stronach internetowych można znaleźć jasno określony cennik. Najczęściej podawana cena jest ceną orientacyjną za 1 km.
Jednak ceny za przejazd taksówką są jak najbardziej uzasadnione, ponieważ oprócz oczywistych kosztów paliwa dolicza się jeszcze dodatkowe opłaty. Firma taksówkarska musi wypłacić pensję taksówkarzowi, serwisować samochody oraz kupować nowe. Dlatego właśnie taksówki kosztują tyle ile kosztują.
Szofer
Kierowców, którzy pobierają pensje kierując autami przewożącymi ważne osoby określa się szoferami. Słowo szofer wywodzi się od francuskiego terminu chauffeur (pol. palacz)1, ponieważ pierwsze pojazdy (w tym ich kolejowe i morskie odpowiedniki, tj. parowce, parostatki itp.) napędzane były silnikami parowymi wymagającymi obsługi palacza. W węższym znaczeniu szoferem można określić kierowcę zatrudnionego do prowadzenia samochodów luksusowych (duże sedany lub limuzyny). Szofer może być zaliczany do tzw. służby domowej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kierowca