Nauromarketing
Neuromarketing to wykorzystanie narzędzi pomiarowych stosowanych w naukowych badaniach psychofizjologicznych oraz wiedzy o zachowaniach człowieka, w procesie optymalizacji bodźców marketingowych. Neuromarketing zawiera się w trzech obszarach:
rozwija klasyczne badania marketingowe,
wspiera tworzenie przekazu komunikacyjnego zgodnie z wiedzą neuronaukową,
wykorzystuje techniki neuro do wspierania sprzedaży.
Neuromarketing analizuje podejmowanie decyzji w procesie kształtowania komunikacji z rynkiem. Klasyczne badania konsumentów, dotyczące produktów lub reklam, wiążą się z koniecznością uwzględniania dodatkowego marginesu błędu: badane osoby nie zawsze odpowiadają tak, jak uważają w rzeczywistości. Dodatkowo przy decyzji zakupowej, często działa podświadomość, przez co konsument może nie zdawać sobie sprawy, że jego wybór nie zawsze jest świadomą decyzją
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Neuromarketing
Z Wikipedii: Tajemniczy klient
Zwani także klientami testowymi, tajemniczymi gośćmi, a także - niesłusznie - ankieterami, to osoby wykonujące badania testowe. Zobowiązani są do postępowania według określonych instrukcji - scenariusz ich zachowania powinien być skonstruowany w sposób odzwierciedlający zachowanie typowego klienta danej firmy. Za badanie zwykle dostają wynagrodzenie, którego wysokość jest zależna od rodzaju badania, jego trudności oraz polityki firmy badawczej.
Tajemniczy klienci przechodzą specjalne szkolenia przed udaniem się na badanie: dotyczą one standardów obsługi w badanej firmie, aby dobrze wiedzieli, co powinni sprawdzić, oraz scenariusza badania.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci
Jakość obsługi
Każdy właściciel firmy chce wiedzieć jak działają jego pracownicy, gdy nie ma go w pobliżu. Okazuje się, że ta chęć zrodziła usługę badania jakości obsługi klienta, oczywiście wszystko pod przykrywką zwykłego klienta. Takie badanie odbywa się na nieświadomych niczego pracownikach danej firmy, której szefostwo zdecydowało się takie badanie przeprowadzić. Jest to o tyle dobry sposób, że daje jasne pojęcie o tym co w firmie funkcjonuje poprawnie, a które etapy obsługi należy poprawić.
Ceny takich usług są dość umiarkowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich przydatność i możliwości poprawy jakości usług. Jest wiele firm, które oferują te usługi, ale każda zawiera w nich coś innego. Warto wiec przejrzeć ofertę kilku firm i zdecydować która z nich najbardziej nam odpowiada.