Serwisowanie samochodów - kilka informacji i porad

odpowiadające wyprowadzeniom dzielnika napięcia. Dwa z nich połączone są ścieżką o stałym oporze. Trzeci połączony jest ze ślizgaczem, którego położenie na ścieżce można regulować. Ścieżkę oporową wykonuje się z węgla, cermetu, t

Serwisowanie samochodów - kilka informacji i porad

Wikipedia o potencjometrze

Potencjometr (rezystor nastawny) ? występujący w postaci pojedynczego elementu, regulowany dzielnik napięcia. Potencjometr posiada trzy wyprowadzenia, odpowiadające wyprowadzeniom dzielnika napięcia. Dwa z nich połączone są ścieżką o stałym oporze. Trzeci połączony jest ze ślizgaczem, którego położenie na ścieżce można regulować. Ścieżkę oporową wykonuje się z węgla, cermetu, tworzyw sztucznych lub zwojów drutu oporowego.

Potencjometr działa na zasadzie klasycznego dzielnika napięcia. Typowym zastosowaniem potencjometrów jest regulacja prądu lub napięcia w urządzeniach elektrycznych np. głośności w sprzęcie audio, ale także w przemyśle i komunikacji (regulacja prędkości obrotowej silników, na przykład tramwajowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr


Jak poradzić sobie z awarią samochodu?

Awarie samochodów zdarzają się każdemu z nas, jednak nie jest to oczywiście powód do paniki. Jeśli przydarzy nam się taka sytuacja, wystarczy jedynie odpowiednio zareagować i zapewnić naszemu autu skuteczną pomoc. W zależności od sytuacji, konieczne może być zamówienie pomocy drogowej i odholowanie auta lub też po prostu udanie się z nim do odpowiedniego warsztatu. W każdym przypadku należy oczywiście dostosować konkretne czynności do danej sytuacji, a dzięki temu bardzo szybko i bezproblemowo poradzimy sobie z awarią naszego samochodu. Jeśli nie wiemy co zrobić, gdy samochód się popsuł i potrzebujemy porady, warto w tym celu poszukać informacji w Internecie. Znajdziemy tam wiele przydatnych porad.


Wikipedia o silniku krokowym

Silnik krokowy, silnik skokowy ? silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie.

Dzięki temu kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.

Kąt obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różną wartość, zależnie od budowy silnika ? jest to zwykle wartość od kilku do kilkudziesięciu stopni. Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia są przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na minutę do kilkuset obrotów na minutę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy



© 2019 http://capricornstudio.com.pl/