Nalepki mogą przybierać różne formy i kształty, w tym również wypełniane żywicą. O różnych poligraficznych gadżetach.
Pojemne pojęcie: poligrafia
Sama poligrafia to dział szeroki jak morze i różne rybki w tym morzu pływają. Od prostych druków ulotek po wielkie bannery czy naklejki na szyby. Przy tak szerokim pojęciu czasami ciężko powiedzieć w czym dany zakład poligraficzny się specjalizuje.
Niektóre zakłady stawiają właśnie na niskonakładowe druki małoformatowe, inne na naklejki, a jeszcze inne tylko na druk wielkoformatowy. Co utrudnia czasami wybór jednego zakładu dla naszych zleceń, ale cóż rynek jest jaki jest, a cena usług i ich jakość też są rzeczami istotnymi.
Stosowanie naklejek w różnych okolicznościach
Naklejki mogą znaleźć zastosowanie w praktycznie każdej gałęzi przemysłu oraz mogą zostać przyklejone na różnych urządzeniach, czy przedmiotach. Nalepka może też świetnie spełniać rolę gadżetu reklamowego i być stosowana w różnych kampaniach promocyjnych danej marki.
Naklejki ze względu na różne możliwości ich produkcji mogą zostać użyte również do oznaczeń sprzętu elektronicznego lub do oklejania samochodów wedle zadanego projektu. I są do takich rzeczy stosowane bardzo często. Co więcej cena za druk nalepek nie jest wiele wyższa od innych druków podobnej wielkości.
Design jako cecha produktu
W znaczeniu podstawowym design jest wyglądem czegoś, co powstało na podstawie projektu z myślą o wytwarzaniu kolejnych egzemplarzy, przy czym liczba wytworzonych egzemplarzy nie ma znaczenia ? liczy się sam zamiar powielania. W tym znaczeniu design przejmuje całą paletę stylów od wizualnych dziedzin sztuki, a więc może być design klasyczny, nowoczesny, futurystyczny itp.
W znaczeniu szerszym do wyglądu dochodzą takie cechy jak funkcjonalność i ergonomia.
Design odnosi się nie tylko do produktów trwałych, czy statycznych ? ale także do widowiska, np. pokazu sztucznych ogni czy spektaklu fontann wodnych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Design