Praca w poligrafii. Drukowanie, przygotowywanie materiałów...

jest znacznie wyższa od wydruków z typowej drukarki lub plotera i jest zbliżona do offsetu. Prędkość druku jest dużo szybsza niż w typowych drukarkach komputerowych, choć trochę wolniejsza od offsetu (dla typowych maszyn do druk

Praca w poligrafii. Drukowanie, przygotowywanie materiałów...

Hasło z Wikipedii: Druk cyfrowy

Realizacja zleceń "od ręki". Faza przygotowawcza trwa bardzo krótko i może odbywać się w trakcie drukowania innych zleceń.
Jakość otrzymywanych druków jest znacznie wyższa od wydruków z typowej drukarki lub plotera i jest zbliżona do offsetu.
Prędkość druku jest dużo szybsza niż w typowych drukarkach komputerowych, choć trochę wolniejsza od offsetu (dla typowych maszyn do druku cyfrowego pracujących w technice elektrofotograficznej zamyka się w przedziale od kilku do ok. 200 stron A4 / min)
Możliwość druku na wielu różnych podłożach oraz w szerokim przedziale gramatur.
Brak konieczności przygotowywania formy drukowej znacząco obniża koszty druku, szczególnie przy nakładach małych i bardzo małych, oraz daje bardzo krótki czas uzyskania pierwszej odbitki.
Oszczędności z powodu braku druków próbnych. Pierwsza odbitka schodząca z maszyny jest odbitką nakładową.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_cyfrowy


Przestrzenie barw w druku

Monitory i drukarki używają innej przestrzeni barw do reprezentowania kolorów, które widzimy. Komputery najczęściej korzystają z przestrzeni barw opatrzonej skrótem RGB, który odpowiada odpowiednio kolorom: czerwony, zielony, niebieski. Odpowiednio pomieszane mogą stworzyć każdy kolor, który widzimy na ekranie komputera.

Natomiast drukarki korzystają z przestrzeni barw CMYK - czyli cyna, magneta i żółcień oraz kolor czarny. Z powodu tych różnic obraz przeznaczony do druku musi być odpowiednio przygotowany i przetworzony jeszcze przed drukiem. Bez tego po wydruku może okazać się że niektóre kolory są przekłamane i obraz nie wygląda tak dobrze jak na monitorze.


Reklamowe naklejki

Naklejki drukowane masowo wykorzystuje się w praktycznie każdej branży i dziedzinie. Od sklepów spożywczych po usługi IT (np. naklejki gwarancyjne typu VOID). Zastosowanie naklejek, nie tylko tych reklamowych, jest wręcz tak duże, że nie sposób wymienić wszystkich.

Naklejki stosuje się w przemyśle spożywczym do oznaczania i brandowania produktów, firmy korzystają z naklejek na szyby do oznaczenia swoich siedzib. Naklejki można nakleić też na samochody w celu oznaczenia aut firmowych, czy dostawczaków. Zastosowań dla takich naklejek można by jeszcze długo wymieniać i warto o nich pamiętać przy działaniach reklamowych firmy.



© 2019 http://capricornstudio.com.pl/