Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?
Social media dla firm - nowa usługa
Tak, jak kiedyś wszyscy...oferowali strony internetowe, tak teraz wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.
Skąd ten boom? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój wizerunek w internecie. Ale trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w te klocki. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo sporo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.
Zjawisko social media marketing
Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.
Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing
Jak (nie) używać Facebooka?
Social media to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o niebezpieczeństwach.
Profil na Facebooku mają prawie wszyscy. Niewielu jednak publikuje tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, mieszkań, samochodów, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , itd to co publikujemy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeżeli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim pracodawca nas przyjmie, to sprawdzi nasz profil. Czy jest się czego bać?
Jeżeli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków zbyt hojnie, to powinniśmy być bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na jaką partię głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...
To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.