Osobny pas dla autokarów
To że autobusy i autokary spalają dużo paliwa nie powinno dziwić, przecież są to duże i ciężkie pojazdy. Oczywiście można by wiele zrobić, aby autobusy paliły mniej: jednym z ciekawych pomysłów jest stworzenie pasa tylko dla pojazdów tego typu. Mogłoby to przynieść ogromne oszczędności, a co za tym idzie obniżyłoby to koszty firm transportowych. Prawdopodobnie doprowadziłby to do zmniejszenia ceny biletów za przejazdy. Oczywiście takie działanie wymagałby inwestycje, jednak korzyści z niej wynikające są kuszące. Może kiedyś doczekamy takiego specjalnego pasa, póki co zostaje nam stać w korkach razem z autobusami i autokarami.
Co zabrać do autokaru?
Oczywiście każdy wyjazd wiąże się z pewnymi przygotowaniami; co należy zabrać w długą podróż autokarem lub busem? Na początek rzeczy związane ze zdrowiem. Jeżeli cierpimy na chorobę lokomocyjną należy zabrać odpowiednie leki oraz jakiś worek foliowy. Do tego chusteczki higieniczne lub chociaż jakieś serwetki.
Jeżeli mamy problemy z kręgosłupem warto zabrać jakąś poduszkę np. jaśka, aby wygodniej usiąść. Oczywiście bagaż dzielimy na podręczny oraz główny. W tym podręcznym pakujemy rzeczy które chcemy zabrać do autokaru, ale myślę, że to akurat jest oczywiste.
Historia autobusu
Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus