Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?
Zlecić prowadzanie firmowego konta w kanałach SM, czy zrobić to samemu?
Bardzo dobre pytanie. Warto...inwestować w outsourcing promocji firmy w mediach społecznościowych, czy też może lepiej zrobić to samodzielnie? Małe firmy są zazwyczaj zarządzane w ten sposób, że właściciel robi jednocześnie kilka rzeczy - jest menadżerem, specjalistą w swojej dziedzinie, księgowym, itd. Tacy przedsiębiorcy mają naprawdę dużo na głowie, więc mogą zwyczajnie nie wygospodarować czasu na samodzielną promocję w kanałach SM. No i - mogą nie mieć pojęcia w jaki sposób to zrobić, i czy to będzie dla nich dobre rozwiązanie. W takim wypadku zdecydowanie się na skorzystanie z usługi zewnętrznej firmy może się bardzo opłacać. Wszystko zalezy od budżetu oraz od tego, co właściwie chcemy osiągnąć promując swój biznes za pomocą social media.
Dobre dla każdego?
Social media jest dla wszystkich? Jest część prawdy w tym stwierdzeniu, ponieważ jeśli masz małą firmę - prowadzenie działań promocyjnych w mediach społecznościowych może się opłacać. Jeśli masz średnią, lub dużą firmę to obecność na platformach społecznościowych będzie dobrze widziana przez klientów (zarówno obecnych, jak i potencjalnych). Jednak nie każdemu można polecić ten sposób promocji.
Można się przeliczyć
Koszty prowadzenia promocji firmy w internecie mogą być różne. Nie jest sztuką przeinwestować w tym zakresie - można wydać nawet kilka tysięcy miesięcznie, ale nie uzyskać odpowiednich rezultatów sprzedażowych. Warto uważać zwłaszcza na kwestie związane z mediami społecznościowymi - na szczęście już napompowane oczekiwania zaczynają przygasać, ale moda na firmowy fanpage kosztowała niektóre firmy zbyt dużo. Warto w to w ogóle inwestować?Warto. Ale podtawą jest dobrze dobrana strategia!
Social media to nie tylko Facebook
Wybór platformy social media to bardzo ważna sprawa strategiczna. Obecność dużej liczby użytkowników nie powinna być decydującym kryterium wyboru. Każdy serwis rządzi się swoimi prawami i zbiera inne grupy docelowe. Tak więc zanim postawisz wszystko na przykład na Facebooka, zorientuj się, czy działalność Twojej firmy nie będzie efektywniej prowadzona na przykład na Google+. Jeżeli materiały graficzne są sposobem na promocję Twojej firmy, to pomyśl o serwisach zakładkowych - takich jak Pinterest, lub o modnym ostatnio Instagramie.