Poznaj historię tuszu do rzęs
Rzęsy farbowano już w starożytności. Aby usztywnić i uwydatnić kolor oraz gęstość rzęs, starożytne Egipcjanki stosowały mieszaninę sadzy, oliwy i białka1. Pomysł został potem przejęty przez Greczynki i rozpowszechniony w kulturze śródziemnomorskiej.
Pierwsze próby stworzenia dzisiejszej maskary zapoczątkował francuski przedsiębiorca Eugene Rimmel w 1860 roku. Zrobił on tusz do rzęs, oparty na sproszkowanym węglu, rozcieńczanym zwykłą wodą i nakładanym na rzęsy za pomocą szczoteczki. Jego nazwisko szybko zostało skojarzone z produkcją tego specyfiku. Określenie "rimmel" na tusz do rzęs było stosowane w wielu językach2.
Prawdziwa mascara powstała w 1913 roku, dzięki chemikowi T.L. Williamsowi. Wiąże się z nią historia nieszczęśliwej miłości Maybeli, siostry Williamsa, która była zdradzana przez swojego narzeczonego. Williams pragnął pomóc swojej siostrze, więc wymyślił produkt do codziennego użytku, który nadałby jej spojrzeniu głębi i zarazem przyciągnął zainteresowanie mężczyzny. W tym celu wymieszał wazelinę z pyłem węglowym. Specyfik stosowany przez Maybelę musiał wywrzeć na jej narzeczonym ogromne wrażenie, bo po roku wyszła za mąż. W 1915 Williams założył firmę Maybelline. Jej nazwa pochodzi od połączenia słów: Maybel oraz vaseline
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tusz_do_rz%C4%99s
Dermokosmetyki - co to właściwie jest i dla kogo?
Dermokosmetyki - nazwa powstała z połączenia dwóch pojęć: kosmetyków i farmaceutyków. Do dermokosmetyków najczęściej zaliczamy kremy przeciw starzeniu i kremy nawilżające. Dermokosmetyki to produkty zawierające aktywne biologicznie substancje, które mają mieć działanie podobne do tych jakie mają leki. Badania dermatologiczne faktycznie potwierdzają znacznie szersze działanie niż tylko to tradycyjne, związane z nawilżaniem (np. Chen et al1; Zettersten, Ghadially, Feingold, Crumrine & Elias, 19972). Jednak pomimo doniesień o korzyściach jakie przynosi stosowanie dermokosmetyków, pojęcie to funkcjonuje tylko jako slogan marketingowy, tzn. nie ma silnych dowodów, na to, że produkty tak oznaczone spełniają funkcję która jest sugerowana przez ich nazwę. Dlatego to do konsumenta należy ocena istotności wszystkich przesłanek i podjęcia decyzji, czy warto więcej zapłacić za dermokosmetyki.
Nazwa dermokosmetyki odnosi się tylko do produktów stosowanych miejscowo takich jak kremy, balsamy oraz maści. Produkty, które są podobne w swoim działaniu, ale przyjmowane są doustnie noszą nazwę nutrikosmetyków.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dermokosmetyki
Popularne zabiegi kosmetyczne
Trzeba przyznać, że najpopularniejsze pozostają takie zabiegi kosmetyczne, które mogą być przeprowadzane w bardzo szybki i sprawny sposób, a także są stosunkowo tanie. Dzieje się tak dlatego, że na zabiegi kosmetyczne decydują się najczęściej te osoby, które szykują się do jakiegoś ważnego wyjścia, a wobec tego zależy im na tym, aby w miarę szybki sposób poprawić swój wygląd. Trzeba przecież pamiętać, że w obecnych czasach wiele osób jest bardzo zapracowanych i mało kto może sobie pozwolić na dłuższy pobyt w salonie kosmetycznym, a jednak każdy chciałby bardzo dobrze się prezentować podczas jakiegoś spotkania towarzyskiego. Równie ważne jest to, że te zabiegi kosmetyczne, które są bardzo popularne nie nadszarpują zbytnio budżetu posiadanego przez osoby, które się na nie decydują.