Nie prowadź samodzielnie księgowości we własnej firmie, polecamy
Biura dla firm
Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.
Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.
Jesteśmy w czołówce
Polska jest liderem w niechlubnym rankingu, dotyczącym ilości czasu, jaki każdy przedsiębiorca musi poświęcić na papierkową robotę, związaną z rozliczaniem się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em. Przepisy podatkowe są w naszym kraju bardzo skomplikowane, na co narzekają wszyscy - zarówno osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jak i większe firmy. W tym gąszczu naprawdę łatwo się pogubić i popełnić błąd - sam fakt niejednolitego podatku VAT, wielu różnych stawek, często bywa niejasne. A nie zawsze urzędnik wykaże się wyrozumiałością wobec przedsiębiorcy, zresztą sami pracownicy administracji mają często problem ze znajomością wszystkich przepisów podatkowych.
Dla początkującego przedsiębiorcy
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga spełnienia szeregu różnych formalności. Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.
Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.