Zanim wyprodukujemy...
W zasadzie każdy produkt wprowadzany na szeroką skalę jest najpierw badany pod kątem marketingowym...przez specjalistów. Robią oni badania marketingowe na szeroką skale, uwzględniając grupę wiekową, płeć, region i wiele innych czynników, które mogą wpływać na sprzedaż nowego produktu.
Wyniki przedstawiane są zarządowi danej firmy i ta decyduje czy opłaca im się wypuszczać dany produkt na rynek. Badania jednak to nie wszystko, ponieważ wszystko po drodze z fabryki do sklepów może pójść nie tak, ale o tym może kiedy indziej.
Dane statystyczne
Marketing to zgadywanie czego potrzebują ludzie, albo za jakoś czas będą potrzebowali. Z pozoru proste zadania, a jednak najlepszych marketingowców jest niewiele, a takie dane są wręcz bezcenna dla właścicieli firm, dostarczycieli usług i produktów.
Wszelkie kwestie związane z potrzebą danego człowieka, grupy ludzi czy całego kraju. Dane te są zbierane ostatnio z każdego możliwego źródła, a zwłaszcza z Internetu. Strony śledzą użytkowników i przesyłają dane do firm marketingowych, oczywiście nie za darmo.
Szerzenie dobrego słowa o firmie, po ciuchu?
Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy. To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku.
Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę. Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał. Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.