Klimatyzacja - w domu i w biurze

zapewnia im dostęp do klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego, że późniejszy montaż klimatyzacji w samochodzie związany jest z potrzebą poniesienia pewnych kosztów, jednak trzeba przyznać, iż nie są one zbyt wysokie, a wobec tego kli

Klimatyzacja - w domu i w biurze konserwacja wentylacji Pruszków

Montaż samochodowej klimatyzacji

Wiele osób decyduje się na korzystanie z samochodowej klimatyzacji. Wobec tego zwracają one uwagę na to, czy samochód, który chcą kupić, zapewnia im dostęp do klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego, że późniejszy montaż klimatyzacji w samochodzie związany jest z potrzebą poniesienia pewnych kosztów, jednak trzeba przyznać, iż nie są one zbyt wysokie, a wobec tego klimatyzacja często montowana jest także w samochodach posiadających już pewien okres użytkowania. Trzeba przyznać, że samo korzystanie z klimatyzacji w samochodzie jest bardzo proste. Wystarczy ustawić odpowiednią temperaturę klimatyzacji, aby móc cieszyć się odpowiednią temperaturą w samochodzie. Czasami jednak muszą być przeprowadzane naprawy samochodowej klimatyzacji, których bardzo chętnie podejmują się wszyscy mechanicy.


Pompa_ciepła Hałas- cytat z Wikipedii

Zewnętrzna część pompy ciepła typu powietrze-powietrze lub powietrze-woda zawiera części mechaniczne (wentylator), które wytwarzają hałas. Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) rozpoczął w roku 2013 program zmierzający do opracowania norm dla takich ekranów.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_ciepła


W związku z tym w Stanach

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://capricornstudio.com.pl/