Biuro - twój drugi dom?

ebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy...biurowej. Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z b

Biuro - twój drugi dom? Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź

Biurowe BHP

Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy...biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z branży, a moich tekstów nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do biurowej, to postawa siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość logiczne - przecież nie powiemy o kobiecie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze klasyfikacja musi być bezbłędna.


Kwestia umeblowania

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Zabezpieczanie biura firmy

Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w miejscach publicznych. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą można znaleźć sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Czasami jakość nagrań jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy zainstalowanie takich urządzeń nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama parę razy się zastanowią, zanim w miejscu oznaczonym w ten sposób dopuszczą się kradzieżyogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Gdzie trzymać dokumenty w biurze?

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie dokument, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, jednak z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem magazynowania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Katalogowanie i zbieranie akt ma swoje bardzo istotne powody. Jeśli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam potrzebne wtedy, kiedy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Ważne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Równie interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić gdy mam w firmie bardzo dużo dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.



© 2019 http://capricornstudio.com.pl/