Dobór optymalnej lokalizacji dla nowych oddziałów firmowych przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura w ramach umowy podpisywanej ze swoim klientem mogą przeprowadzać badania rynku, na podstawie których będzie można stwierdzić, jak duże zapotrzebowanie obserwowane jest na poszczególne wyroby i usługi. Dzięki temu firma podpisująca umowę z wirtualnym biurem będzie mogła dobrze dostosować swoją ofertę do istniejącego zapotrzebowania. Takie badania mogą zostać poparte przez ankiety przeprowadzane wśród kontrahentów. Jednocześnie pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc swojemu klientowi w wyborze optymalnej lokalizacji dla jego nowych oddziałów firmowych. Na życzenie kierownika firmy mogą także sprawdzać wydajność pracy jego poszczególnych pracowników. Skorzystanie z takich usług pomoże kierownikowi firmy w dobrym zorganizowaniu pracy swojego przedsiębiorstwa.
Niebezpieczeństwa związane z prowadzeniem biur wirtualnych
Prowadzenie biura wirtualnego jest z jednej strony bardzo praktyczne, ponieważ pozwala na kierowanie firmą z praktycznie każdego miejscu w świecie. Jednak korzystanie z biura wirtualnego funkcjonującego w sieci internetowej może również powodować wystąpienie różnych zagrożeń. Jednym z nich jest możliwość utraty danych przechowanych w biurach wirtualnych. Dlatego warto zapisywać je również na różnych nośnikach wymiennych. Inne niebezpieczeństwa związane z prowadzeniem biura wirtualnego dotyczą możliwości zainfekowania jego strony przez wirusa, co nie tylko będzie spowalniało jego pracę, ale też może sprawić, że wirtualne biuro zostanie przejęte przez hakerów. Zdarza się również, że strony internetowe biur wirtualnych są po prostu przeciążone przez nadmiar odwiedzających je klientów.
Obsługa klientów wirtualnego biura według różnych pakietów
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.